maandag 19 april 2010

Ding 10 en 11: Delicious en Wiki's

Aan deze 2 Dingen heb ik toch wel behoorlijk wat tijd besteed. Ik moest er echt even m'n tanden in zetten. Voor Delicious heb ik geen account aangemaakt. Biebfrog heeft mij nl. onlangs de geleerd hoe ik bladwijzers via Google reader kon aanmaken. Afgelopen dagen heb ik m'n favorieten daarin netjes geordend. Nu kan ik ze ook raadplegen vanaf een andere locatie.
Inmiddels duizelt het me een beetje. Ik kan me nl. voorstellen dat Delicious een handige toepassing in de bibliotheek kan zijn, maar we hebben ook al My Pip waarin allerlei interessante sites toegankelijk zijn gemaakt. Wat is wijsheid?
Wiki's zijn leuk. Als je een wiki goed bijhoudt en aantrekkelijk presenteert, dan kan ik me voorstellen dat je een mooie, actuele informatiebron krijgt. Voor allerlei (lokale) organisaties kan het heel handig zijn, om hun actuele activiteiten en informatie via een wiki op de bibliotheeksite te plaatsen.

3 opmerkingen:

  1. Ik heb "afgekeken" bij Elemental Granny en vond het leuk zoals zij blog en wiki had verbonden. Dat vind ik ook leuk van de cursus, door met elkaar te praten en bij elkaar te kijken, leer je steeds weer nieuwe dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Classy poof. Ik had een fout gemaakt bij het reageren op jouw reactie en heb toen per ongeluk je reactie verwijderd. No hard feelings ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig dat je bij mij afgekeken hebt. Daar is het ook voor; ik vind het zelf ook steeds leuker worden om op elkaar te reageren.
    Ik ben het met je eens dat het uitzoeken heel veel tijd vraagt, maar het laat je ook niet los. En er zijn toepassingen denkbaar in ons werk. Het aanmaken van die bladwijzers wil ik ook graag leren, want de I Google-site als startpagina bevalt mij goed. Mischien loop ik bij je langs, als er tijd is.

    BeantwoordenVerwijderen