vrijdag 15 april 2011

Mobiel internet

Helaas ben ik nog niet in het bezit van een mobiele telefoon met internet. Om mij heen schieten ze als paddenstoelen uit de grond en ik vermoed dat mijn volgende telefoon ook zo'n prachtig exemplaar zal worden.
Laatst kwam mijn zoon tot de ontdekking dat hij nog heel veel geld te "ver-sms-en" had. Dit komt doordat hij whatsapp heeft gedowload en nu met bijna iedereen op die manier communiceert. Voor de providers van de mobiele telefoons zal dit gevolgen hebben voor het soort abonnement dat mensen in de toekomst af zullen sluiten.
Er is een oerwoud aan apps onstaan en van vele zie ik het nut niet. Wat moet je met een giraf, die met een gek stemmetje het door jou gesproken zinnetje terugroept?
Op mijn vraag: wat zou je een interessante bieb-app vinden?, was het stellige antwoord van mijn pubers: een inleverherinnering, dat zou helpen in ons drukke leven!

1 opmerking:

  1. De inleverherinnering is gerealiseerd maar stuit op grote bezwaren bij bibliotheekdirecteuren. Want boetegelden maken een substantieel deel uit van de begroting en die geef je niet zomaar weg...

    Ook de providers voelen de bedreiging van Apps als WhatsApp. Inmiddels beginnen ze met het blokkeren van deze diensten en moet je er een apart abonnement voor nemen.

    BeantwoordenVerwijderen