donderdag 15 juli 2010

Om even stil van te worden

Vandaag werd ik geconfronteerd met de hele belangrijke plaats, die media als Hyves en MSN innemen bij een ingrijpend verlies.
Gisteren is in zee, bij Terschelling, een 17 jarige schoolgenoot van mijn kinderen verdronken. Via MSN was in no-time iedereen op de hoogte van het gebeuren en werd er ongeloof en verdriet gedeeld.
Op het Hyves-account van de overleden jongen wordt massaal gereageerd door vrienden, bekenden en ook onbekenden. Ik vind het mooi om te zien, dat jongeren hun emoties zo goed onder woorden kunnen brengen en ook zonder terughoudendheid delen met anderen.

4 opmerkingen:

  1. Inderdaad een mooi medium om snel zaken te delen. Maar wat een trieste aanleiding om hier gebruik van te maken. Veel sterkte met het opvangen van je kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hopelijk kan dit medium de jongeren ook een beetje helpen bij de rouwverwerking. Ze kunnen zich in ieder geval ook op deze wijze uiten.
    Over communicatie gesproken: ik las dat de politie Amsterdam afgelopen dinsdag o.a. Twitter gebruikte om mensen te waarschuwen bij de huldiging van Oranje niet in het water te springen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heftig bericht. Ook ik ben vaak verrast door de plaats die sociale media innemen en zeker ook door de wijze waarop emotionele gebeurtenissen worden gedeeld. Een kennis van mij twittert bijvoorbeeld erg openhartig over het recente overlijden van zijn vrouw. Dat geeft een indrukwekkend inzicht in zijn strijd, emoties, maar ook levenslust.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het gaat veel sneller dan een telefooncirkel of iets dergelijks. Dan zie je de kracht van dit medium, hoe mooi het is in het kunnen delen van je emoties. En dan treffen ze elkaar waarschijnijk ook in real life om het verdriet zo te delen. Alles helpt, en niets helpt bij zo'n boodschap. Veel sterkte, liefde en vriendschap voor je kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen