donderdag 3 maart 2011

Ding 25: Screencasting

Hierover kan ik echt heel kort zijn. Op Weeronline heb ik een weerwidget aangemaakt, die ik met behulp van Screen-O-Matic heb opgenomen. Om de screencast in m'n blog te plaatsen moest ik uploaden naar Youtube en aangezien ik geen zin had om ook daar weer een account voor aan te maken, heb ik die stap achterwege gelaten.
Dit doet niets af aan het gegeven, dat ik snap hoe een screencast wordt gemaakt (welliswaar in hele eenvoudige opzet) en ik denk dat we geen discussie hoeven te voeren over het nut van screencasts.
Mensen zijn toch voor een groot deel visueel ingesteld en met een screencast kun je hen stap voor stap ergens doorheen leiden, dus voor bijv. catalogusuitleg en reserveren (zoals de prachtige screencast van Erica, Hilde en Anita heeft laten zien).
Hierbij een mooi voorbeeld van een screencast.

2 opmerkingen:

  1. Ik kende Songbird alleen van naam, maar door deze screencast raak ik enthousiast. Ik ga 'm uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Duidelijk. Songbird is cool. Ik gebruik 't alleen niet meer sinds ik Spotify heb ontdekt.

    BeantwoordenVerwijderen