Zo heb ik deelgenomen aan het werkgroepje Library Thing, twitteren we op de bibliotheekwebsite en is Erna's blog via deze site te lezen.
Inmiddels heb ik naast m'n Hyvesaccount een account op Linkedin aangemaakt en muziek via Spotify begeleidt mij als ik achter de pc zit.
Manlief zit even zonder baan en solliciteren via een advertentie in de krant is nauwelijks meer aan de orde. Netwerken via Linkedin, CV plaatsen op vacaturesites als Monsterboard etc.. Recruitmentbureaus die jou benaderen omdat ze je CV hebben gelezen op een van die vacaturesites. Vacatures ontvangen via mail of feeds.
Maar de ontwikkelingen gaan snel. Volgens mijn pubers is Hyves voor oude mensen, dus zijn ze nu actief op Facebook. Hoe ga je als bibliotheek met dit soort verschuivingen om?
@ik heb het idee dat we als 'ouderen' altijd achter de jonkies aan zullen blijven hollen, maar dat houdt ons dan weer jong ;-)
BeantwoordenVerwijderenNaast 1001, oogt 23 dan wel weer overzichtelijk ;-)
BeantwoordenVerwijderenDie pubers van jou zijn belangrijke informatiebronnen. Om te weten wat er speelt moet je je doelgroep in de gaten houden. Waar zijn ze mee bezig, wat zijn hun favoriete digitale hangplekken en hoe kan je hen een dienstverlening bieden waar ze op zitten wachten. Blijf op de hoogte en beweeg mee. En dat is wat de huidige maatschappij zo dynamisch en onvoorspelbaar maakt. Verandering is de enige constante factor.