maandag 31 mei 2010

Ding 19


Sinds een paar jaar "heb" ik Hyves. Toen ik met Hyves begon, had ik nog geen benul van sociale netwerken, maar samen met mijn dochter heb ik een account aangemaakt. Een tijdje vond ik het best grappig allemaal, maar na verloop van tijd kwam toch de klad er in. Ik hou er niet van om via een sociaal netwerk dingen te delen, dat doe ik liever met de mensen die ik uitkies. Ook merk ik dat op zo'n netwerk als Hyves het toch allemaal een beetje blijft steken. Binnen mijn "vrienden" gaat het over werk, kinderen, examens en vakanties. In de leeftijdscategorie van m'n kinderen gaat het over school, drinken, uiterlijk en uitgaan. Ik haak dan af, omdat ik dat allemaal niet echt boeiend vind. Dat neemt niet weg, dat je als bibliotheek met dit soort netwerken natuurlijk een enorm groot bereik hebt en je je doelgroepen goed kunt benaderen. Maar het moet wel prikkelen en verleiden, want als dat niet gebeurt slaat de verveling toe en val je als "vriend" buiten de boot. En kies je Hyves, of kies je Facebook of kies je.......
Ik ben onlangs ook lid geworden van de Kennemerwaard-ning. Dat netwerk vergeet ik eigenlijk steeds en dat is jammer, want als iedereen de ning actief gebruikt en vult, is het een heel leuk netwerk.

1 opmerking:

  1. ja, eigenlijk zou de ning geintegreerd moeten worden in intranet.. zo kun je vanuit 1 pagina meerdere dingen bekijken en hoef je er niet om te denken dat je 'ook die andere site' nog bekijkt. Wie weet is dat mogelijk.

    BeantwoordenVerwijderen