donderdag 13 mei 2010

Ding 14: Instant messaging


Ooit had ik al een msn-account. Bij de Bieb voor de Zaanstreek was bedacht, dat we als collega's met chatten snel informatie uit zouden kunnen wisselen. Uiteindelijk is dit nooit van de grond gekomen. Misschien was de tijd er nog niet rijp voor?

Toch zie ik wel mogelijkheden om msn intern te gebruiken. Voor zaken waar je nu de telefoon nog voor gebruikt, zou je best even kunnen chatten met een collega. Even feedback op een vraag van een klant, of navragen of een boek op betreffende vestiging in de kast staat.... ik kan me voorstellen dat msn daar een rol in kan spelen. Dan hoef je in ieder geval niet het hele keuzemenu te doorlopen dat je voorgeschoteld krijgt als je een vestiging belt (dat vind ik nl. een ergernis).
Het chatten met klanten aan de balie lijkt me heel leuk, maar of het praktisch uitvoerbaar is weet ik niet. Als je niet snel genoeg kunt reageren haken mensen af.

2 opmerkingen:

  1. het nadeel van chatten met collega's onderling vind ik dat je dan vastzit aan je werkplek, anders werkt het niet. Het idee is toch om snel een antwoord te krijgen, en een telefoon kun je meenemen als je van je bureau wegloopt dus ben je beter bereikbaar. Dat zou een reden kunnen zijn waardoor het in de zaanstreek niet van de grond is gekomen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat je daarin deels gelijk hebt, maar ook was de "mediawijsheid" nog een stuk minder dan nu. Volgens mij spreek ik toch al over een jaar of 5 geleden.

    BeantwoordenVerwijderen